PSZÁF tájékoztatás
Fogyasztóvédők
Magyarországi Egyesülete
A Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózatot a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) hozta létre (közbeszerzési eljárásban) és a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) működteti.
A Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózatról
A Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózatot a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) hozta létre (közbeszerzési eljárásban) és a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) működteti. Az Irodahálózat jelenleg 11 megyeszékhelyen nyújt a fogyasztók számára ingyenes, szakszerű és pártatlan tanácsokat a pénzügyi vállalkozásokkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdésekben, vitás ügyekben. Az Irodahálózat létrehozása igen jelentős lépés a hazai pénzügyi fogyasztóvédelem történetében, és illeszkedik abba az intézkedés sorozatba, amely 2010 után a bajba került adósok, illetve a pénzügyi szolgáltatókkal szemben információval való ellátottság, illetve jogérvényesítő képességég szempontjából is hátrányosabb helyzetben lévő fogyasztók segítését szolgálja.
Kik fordulhatnak az Irodahálózathoz?
Az Irodahálózat létrehozásával a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése volt a PSZÁF célja, továbbá az, hogy a vidéki fogyasztók számára könnyebb, egyszerűbb legyen az információk megszerzése, legyen a lakóhelyükhöz közel egy hely, ahol díjmentesen, szakszerű tanácsot kapnak. Első sorban természetes személy fogyasztókat várunk (akik magánszemélyként pénzügyi vállalkozással állnak fogyasztói jogviszonyban), illetve mindazokra, akiknek pénzügyi szolgáltatásokkal, pénzügyi vállalkozásokkal van kérdése, problémája.
Milyen tipikusnak mondható ügyekkel kereshetnek minket:
Igen sok megkeresés érkezik hozzánk deviza alapú hitelekkel kapcsolatban (pl. bajban lévő adósoktól). Ezen belül a különböző állami segítségekkel – árfolyamgát, kamattámogatási rendszer, Nemzeti Eszközkezelő – kapcsolatban is sok az érdeklődő. Biztosításokkal kapcsolatban (pl. otthonbiztosítások, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, életbiztosítással kombinált befektetések) is számos megkeresés érkezik. Gyakori az érdeklődő megkeresés, amikor nem konkrét panasz van, hanem pl. pénzügyi szolgáltatásra vonatkozó kérdések (ennek legjobb példája, amikor az ügyfél kap egy tájékoztatást a bankjától, de szeretne másik – független – forrásból is tájékozódni).
Milyen szolgáltatást kapnak a hozzánk ellátogató ügyfelek?
Az iroda nem a PSZÁF helyi kirendeltsége, szervezetileg nem része a Felügyeletnek, tehát nem folytatunk le fogyasztóvédelmi eljárást, feladatunk a tanácsadás, az ügy fogyasztóval való megvitatása és a lehető legjobb megoldásban való segédkezés. Az ügyfelet nem képviseljük eljárásokban, de támogatjuk abban, hogy a vitás ügyét olcsón, hatékonyan és eredményesen el tudja intézni, akár az arra hivatott fórum hatékony megkeresésével. Úgy véljük, rengeteg embernek tudunk segíteni az ügyei vitelében, számos példa bizonyítja, hogy a szolgáltatásunk nagyon hasznos.
Az Irodahálózat vezetőjeként készséggel állok rendelkezésükre a fentiekkel kapcsolatos bármilyen kérdésben, illetve örömmel teszek eleget sajtómegjelenésnek (helyi TV, rádió, újság, lakossági fórum, stb.), amennyiben erre lehetőséget nyújtanak.
Úgy vélem, az iroda egy kiváló lehetőséget nyújt a helyi lakosok számára, és első sorban ahhoz kérem a segítségüket, hogy erről minél többen tudomást szerezzenek. Fontosnak tartom leszögezni, hogy nem mozgat minket anyagi érdek, pusztán arra törekszünk, hogy a lehetőség ne maradjon kihasználatlan.
Az Iroda tanácsadói:
Barra Péter
Varga Imre László
Elérhetőségek:
Cím: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.
Tel.: 30-714-4800, 66/622-041
E-mail: bekescsaba@penzugyifogyaszto.hu
Hétfő: |
0900 – 1300 |
Kedd: |
1300 – 1700 |
Szerda: |
0900 – 1300 |
Csütörtök: |
1300 – 1700 |
Péntek: |
0900 – 1300 |
facebook.com/penzugyifogyaszto