Tájékoztató
MEZŐBERÉNY VÁROS ÖNKORMÁNYZATA ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA
KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01106
Megvalósítási időszak: 2017.06.01.- 2019.06.30.
A Projekt összköltsége: 9.000.000 Ft, (100%-os támogatási intenzitás)
Mezőberény Város Önkormányzata az ASP Korm. rendeletben foglaltak értelmében csatlakozik az ASP rendszerhez. A rendszer használatához szükséges informatikai eszközök és kártyaolvasók kerülnek beszerzésre, melyek elengedhetetlenek a rendszer megfelelő használatához. A célcsoport a Mezőberény Polgármesteri Hivatal apparátusa, akik mindennapi munkájuk során fogják használni a bevezetésre kerülő szakrendszereket.
Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása tevékenységben a polgármesteri hivatal dolgozói módosítják, aktualizálják az Informatikai Biztonsági Szabályzatot és az Iratkezelési Szabályzatot, az új szakrendszerek működésének megfelelően. Módosításra kerül a Polgármesteri Hivatal Szervezeti, és- Működési Szabályzata is. Az elektronikus ügyintézéséhez kapcsolódó feltételek kialakítása során az Önkormányzat holnapja fejlesztésre kerül, mely során lehetőség nyílik az elektronikus ügyintézésre. Kitölthető űrlapok, és útmutató segédletek kerülnek elkészítésre. Ezt a tevékenységet mind belső, mind külső erőforrással kívánjuk megvalósítani. A szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja tevékenység során az iratkezelő rendszer adatbázisát külső segítség igénybevételével kívánjuk tisztítani, majd az új szakrendszerbe bemigrálni. A gazdálkodási, ingatlanvagyon-kataszteri, valamint az adó szakrendszerek adatbázisának javítását, tisztítását és migrálását a
Polgármesteri Hivatal dolgozói fogják elvégezni. A folyamat során adattisztítási tervet és jelentést, és migrációs jegyzőkönyvet készítünk. Az ASP szolgáltatások bevezetéséhez kapcsolódó oktatásokon való részvételhez szükséges helyközi utazás költségeit a polgármesteri hivatal dolgozói számára a pályázatban rendelkezésre álló összegből kívánjuk finanszírozni. Tesztelés és élesítés során az ügyintézők felvitele és a jogosultságok kiosztása fog megtörténni, majd ezt követően minden egyes szakrendszer a Polgármesteri Hivatal dolgozóinak közreműködésével teljes körű tesztelésre kerül. Hálózati oldalról pedig külső cég segítségével kerülnek tesztelésre. A tevékenység során tesztforgatókönyv, tesztelési jegyzőkönyv és dokumentált teszteset készül. Az esetlegesen felmerülő problémákkal kapcsolatban a szakrendszer fejlesztőit minden esetben értesítjük. A projektmenedzsmentet a Polgármesteri Hivatal munkatársai látják el, bonyolítják a beszerzéseket, szerződéskötéseket, a projekt megfelelő és határidőben történő végrehajtását, dokumentálását és a projekt pénzügyi elszámolását.
A kötelező tájékoztatás, nyilvánosság biztosítására "C" típusú táblát helyezünk el a projekt megvalósítási helyszínén, a honlapon folyamatosan tájékoztatjuk a lakosságot a projekt megkezdéséről, megvalósításának menetéről, majd a zárásáról Fotódokumentációt készítünk a projekt egyes fázisairól, és vállaljuk a TÉRKÉPTÉR feltöltését a projekthez kapcsolódó tartalommal. A lakosságot továbbá tájékoztatjuk a helyi újságban (Mezőberényi Hírmondó) és a kábel televízión keresztül is. A bevezetésre kerülő ASP szakrendszerek használatával a még gyorsabb, gördülékenyebb ügyintézést célozzuk meg. Elérhetővé válik az elektronikus ügyintézés lehetősége, így akár otthonról is lehetővé válik az ügyek intézése. Az ASP technológia alkalmazásával az Önkormányzat egy gazdaságosabb, hatékonyabb és biztonságosabb rendszerben dolgozhat. Az Önkormányzat Szolgáltatási szerződést köt a Magyar Államkincstárral.