Kéményseprővel találkozni ma is szerencsét jelent!
A múltban úgy tartották, hogy kéményseprővel találkozni szerencsét jelent, ez ma sincs ez másképp. A tűzmegelőzés és a szén-monoxid-mérgezéssel járó balesetek megelőzése területén bizonyított a kéményseprők rendszeres ellenőrző munkájának fontossága.
A kéményseprés az egylakásos ingatlanokban élők számára második éve önkéntes. Nekik maguknak kell elindítani azt az időpont-egyeztetési folyamatot, amelynek végén a kéményseprő felkeresi otthonukat, és elvégzi az ingyenes ellenőrzést.
A szilárd tüzelőanyaggal működő fűtőberendezések esetén évente, a gázüzeműeknél kétévente. Ez a változás leginkább a külön háztartásban élő idősebb családtagok számára jelent nehézséget. Róluk is gondoskodni kell, ha szükséges, helyettük is hívjuk ki a kéményseprőket!
Egy égéstermék-elvezető teljes nyomvonalának szemrevételezése és műszeres ellenőrzése mindössze 30 percet vesz igénybe, persze csak akkor, ha minden rendben van. Ha az égéstermék-elvezetőt tisztítani kell, az valamivel hosszabb időbe telik, de otthonunk és családunk biztonsága megéri a ráfordított időt.
A fűtési szezonon kívüli időszakban a kéményseprők kevésbé leterheltek, így április végétől augusztus végéig az ügyintézés gyorsabb, a várakozási idő rövidebb, és a munka is jobban tervezhető.
A legfontosabb általános tudnivalók a következők:
- Aki kéménytulajdonos, az rendszeresen hívjon kéményseprőt, lehetőleg a fűtési szezonon kívül.
- Vigyázzunk az egyedül élő idősekre azzal, hogy segítjük őket az időpont-egyeztetésben.
- Akik társasházban laknak, figyeljék a kihelyezett értesítéseket, mert a tervezett sormunkában érkező kéményseprő ellenőrzését a lakóközösség érdekében tűrni kell.
- Ellenőrizzük a hozzánk érkező szakembereket! Ismerjük meg formaruhájukat, nézzük meg igazolványukat, mielőtt otthonunkba beengedjük őket.
- A kéményseprés magánszemélyek számára ingyenes. A kéményseprők nem kezelhetnek, és nem fogadhatnak el készpénzt ott sem, ahol írásos megrendelésre térítési díjas munkát végeznek.
- Munkájuk elvégzéséről és eredményéről minden esetben tanúsítványt állítanak ki, amelyből egy példány az ügyfelet illeti.
- Ellenőrizzük, hogy a tanúsítványon szerepel-e hibakód. Amennyiben igen, erről szóban is tájékoztatást kell kapnunk, és a problémát minél hamarabb, de legkésőbb a következő ellenőrzésig szakemberrel kell kijavíttatni.