MagyarBrands díjat kapott a Família tészta márka
A MagyarBrands Szakértői Bizottsága immár hatodik éve díjazza az általuk jelölt, illetve a pályázati rendszer során, valamint a GfK Hungária Piackutató Intézet által végzett országos fogyasztói kutatás alapján a kiválasztott magyar vonatkozású márkákat.
A Famíliatészta Kft. részére, a KutatóCentrum által végzett reprezentatív fogyasztói felmérés szerint márkaismertség tekintetében a hazai gyártók közül a Família tészta a három legismertebb márka közé tartozik. Az 1000 fő megkérdezésével készült kutatás eredménye a pályázat része volt, ami bizonyára hozzájárult a díj elnyeréséhez. A szempontok figyelembevételénél idén a bizottság először a tulajdon, a foglalkoztatás és az identitás alapján választotta ki az értékelésben szereplő brandeket, majd ezután határozta meg a márkaérték pontszámát.
A 100%-ban magyar tulajdonú családi vállalkozás 43 főt foglalkoztat, 45-féle száraztésztájával az egyik legnagyobb termékportfolióval rendelkező szereplő a hazai száraztészta piacon. A társaság az innovatív termékfejlesztései mellett (pl.: kalciummal és D-vitaminnal dúsított tészta, Sporttészta) igyekszik megőrizni a magyar hagyományokat, a régi idők házi ízeit és formáit.
A KutatóCentrum által megkérdezett 1000 fő 18-65 évesekből, azon belül 400 vásárlásért felelős nőből állt. A kutatás azt vizsgálta, hogy a magyar lakosság a megadott listából: mely hazai tésztamárkákat ismeri, melyekről hallott leggyakrabban, melyeket fogyasztja, vásárolja rendszeresen, milyen tésztafogyasztási szokásokkal rendelkezik.
A hazai gyártók közül a Família tészta márkaismertsége 45%, népszerűbb a 36-49 évesek körében az országos átlaghoz képest. Nem meglepő módon a nők jóval tájékozottabbak a tésztagyártók tekintetében, mint a férfiak. A Família tésztát ismerők 44%-a fogyasztotta már a márkát legalább egyszer, a kipróbálók egyötöde rendszeresen fogyasztja is a gyártó termékeit. A megkérdezettek nagy részének fontos, hogy jó minőségű termékeket vásároljanak és fogyasszanak, a többség, ha teheti, magyar gyártók termékeit vásárolja. A termékek széles skálájának köszönhetően tízből négy megkérdezett ma már úgy gondolja, hogy a tészták is lehetnek egészségesek, bár ez a felfogás is nagy eltéréseket mutat a városiak és a falvakban élők között: míg minden második budapesti lakos ért egyet ezzel az állítással, addig a falvakban élők alig több mint egyharmada gondolja úgy, hogy egy tésztaétel is lehet a reformkonyha állandó eleme.
A mezőberényi (Békés megye) Famíliatészta Kft. tevékenységét a tésztakészítés tradícióira építve indította el 1992-ben, majd a 100%-ban magyar családi vállalkozás a folyamatos fejlődésnek és bővülésnek köszönhetően 2009-ben kft.-vé alakult. A 21. század első évtizede főként a technikai fejlesztésekről szólt, ebben az évtizedben pedig a termékfejlesztésekre fektetik a legnagyobb hangsúlyt. A nagyipari precizitást és a hagyományos minőséget, megjelenést ötvöző cég a régi idők házi ízeit, formáit kínálja kiváló magyar alapanyagokból, mesterséges adalékanyagok és tartósítószerek nélkül.
A Famíliatészta négy termékével (lebbencs, sodort csigatészta, tarhonya, eperlevél) felvételt nyert a Mezőberényi Értéktárba, illetve a Békés Megyei Értéktárba. A Mintamenza program révén a cég részt vesz a közétkeztetésben is. Idén a Famíliatészta Kft. Vitale termékcsalád teljes kiőrlésű, valamint a hazai kínálatban egyedinek számító kalciummal és D-vitaminnal dúsított száraztésztái nyerték el „Az Év Terméke Díj 2015” elismerést az Egészségbarát Tészta kategóriában, valamint megkapta a Bisnode nemzetközi cégminősítő AA tanúsítványát.